הובלות בעזרת מנוף

הובלות בעזרת מנוף
הובלות בעזרת מנוף

הובלה עם מנוף מתבצעת תוך נקיטת אמצעי זהירות מרובים בכל תהליך ההובלה כדי לשמור על הציוד המובל כמו שצריך, ובהקפדה יתרה על כל כללי הבטיחות הדרושים, צמצום סיכונים ועמידה מלאה בתנאי השטח.

למה צריך מנוף ובאילו מקרים נדרש להשתמש בהובלה בעזרת מנוף?

לא בכל הובלה אנו נידרש לשימוש במנוף, אך ישנם מקרים מסוימים בהם אנו נדרשים להוביל חפצים כבדים, גדולים, או יקרי ערך עם מנוף. למשל הובלת רהיט גדול וכבד כמו ספה ארוכה, מזנון גדול, או כל רהיט אחר שלא מאפשר לצוות הסבלים להעלות אותו ליעד בכוחות עצמם בלבד.
מצבים אלה צפויים לקרות כאשר ישנה בבניין מעלית קטנה מאוד, או שמבנה הבית או הבניין, חדר המדרגות ותנאי הגישה, אינם מאפשרים להכניס את הפריטים הנדרשים בדרך הרגילה.

ישנם מקרים שנזדקק לשימוש במנוף בהובלת מכונות תעשיתיות  או כלים כבדים שמשקלם מצריך שימוש בכוח הידראולי או ממונע, ואינו מאפשר הרמה על ידי כוח אנושי.

לרוב בהובלת דירות עד קומה 3 בבניין ללא מעלית אנחנו משתמשים בחדר המדרגות לצורך העלאת הציוד, בקומות גבוהות יותר נעדיף לשקול שימוש במנוף.

יתרונות שימוש במנוף בהובלה

זמן השימוש במנוף מייעל את הזמנים, העבודה עם מנוף מהירה יותר, קלה יותר ונוחה!

שמירה על ציוד– בשימוש במנוף הציוד נשמר הרבה יותר טוב, שימוש במנוף מונע מצוות הסבלים התמודדות עם חדרי מדרגות צרים, מסדרונות צפופים, ומעליות קטנות, ומקטין את הסיכון לפגיעה בציוד.

מחיר – שמסתכלים על התמונה הכללית, בעיקר בהובלת דירות ובתים, עלות שימוש במנוף הרבה פעמים תוזיל את עלות ההובלה, לדוגמא:

הובלה דירה לקומה 4 בבניין עם מעלית תעלה לצורך העניין 2500ש"ח

אותה דירה לקומה 4 בבניין ללא מעלית תעלה 3500ש"ח

אותה דירה לקומה 4 בבניין ללא מעלית עם שימוש במנוף תעלה 2900ש"ח (2500ש"ח עבור ההובלה + 400ש"ח עבור שימוש במנוף)

במקרה זה הרווחתם חסכון של 600 ש"ח בעלות הובלת הדירה! וגם חסכתם על הדרך כמה שעות עבודה טובות!

סוגי מנופים

ישנם כמה סוגי מנופים המותאמים לצרכים השונים, בתחום הובלת הדירות, המשרדים, והובלות הפריטים נפוצים השניים הבאים:

מנוף הרמה הראשון והנפוץ ביותר, ולדעתנו גם היעיל ביותר, הוא מנוף במת הרמה, או בשמו הנוסף מעלה משא. מנוף ההרמה הוא מנוף ש"מולבש" על משאית יחסית קטנה, המנוף הוא מעיין סולם שנפתח ומתלבש ישירות על המרפסת, אל הסולם מחוברת במת ההרמה (משטח חלק) שעולה ויורד, על המסוע המובילים מניחים את הציוד ותכולת הדירה, המסוע עולה ויורד ישירות מהמשאית למרפסת או חלון הבית.

שימוש בבמת הרמה הוא היעיל והמהיר ביותר, שכן עלותו יחסית זולה, ניתן להרים בעזרתו משקלים גבוהים, הוא מולבש על משאיות קטנות שיכולות להשתחל ברחובות צרים או בין בניינים.

מנוף זרוע סוג נוסף של מנוף שנקרא מנוף זרוע, מנוף זה מיועד בעיקר לפריטים מאוד גדולים וכבדים, ובעיקר מיועד למקומות עם נקודות גישה מאוד בעיתיות, כמו למשל אם המרפסת או הדירה היא פנימית/עורפית ולא בצד הפונה לכביש, השימוש במנוף זרוע הוא הפתרון.

השימוש במנוף זרוע הוא יותר יקר ואנו משתמשים במנוף זה רק כשאין פתרון אחר זמין.

במנוף הרמה העלויות יותר זולות משמעותית ממנוף זרוע. במיוחד שאנחנו מדברים על שירותי הנפה לקומות גבוהות.

תכנון מקדים – להיות מוכנים להכל!

לפני שמזמינים מנוף חשוב לודא בראשונה שבעל המנוף או המנופאי הוא אכן בעל רשיון מוסדר, ועם ביטוח, אנחנו לא רוצים לקחת סיכון עם כל מיני "חאפרים" למיניהם, שכן הובלה עם מנוף מצריכה מיומנות ואחריות מרובה.

בסיטימוב הובלות אנחנו עובדים רק עם מנופאים מקצועיים, מורשים ומיומנים, בעלי ותק ונסיון של שנים!

יש לוודא שאכן יש בנקודת העמסה/פריקה יש גישה לשימוש במנוף, זה אומר חלון/מרפסת מתאימים ופונים לצד הכביש -שביל הגישה לבניין, וכן חשוב לוודא שיש מקום חנייה למשאית המנוף. בד"כ המוביל דואג לוודא שישנו מקום חנייה מסודר לפני הזמנת המנוף.

מי שאחראי להזמין את המנוף זה בד"כ המוביל, בשלב הצעת המחיר אנחנו כבר נזהה שנידרש מנוף לצורך ביצוע המשימה ונעדכן את הלקוח על כך.

כמה עולה שימוש במנוף?

כל דקה של המנוף עולה לנו כסף. לכן נעשה הכל על מנת לחסוך בזמן העבודה של המנוף.

בקצרה, שימוש במנוף מתומחר לפי שעת-עבודה, שבכל הזמנת מנוף יש מינימום של שעת עבודה אחת.

עלות שימוש במנוף הרמה מתחיל מ-350ש"ח לשעת עבודה, ומשתנה בהתאם לגובה ההרמה, גישה לבניין, וזמינות.

בהובלת דירות, על מנת לצמצם בזמנים ובעלויות השימוש במנוף, צוות המובילים של סיטימוב יגיע ויכין את הציוד לפני הגעת המנוף, אנחנו נפרק, נארוז, ונעטוף את כל הציוד, נצמצם את כל הריהוט והציוד לכיוון חלון הגישה של המנוף, ורק אז נתחיל את זמן העבודה של המנוף.

כדאי לדעת…שגם אם הזמנו את המנוף רק בגלל פריט בודד מכל תכולת הבית שלא עובר במעלית או במדרגות, עדיין נחויב על מינימום שעת עבודה, במקרה כזה אנחנו כבר "ננצל" את כל שעת המנוף לפי הצורך ונשתמש בו להעלאת שאר הציוד בזריזות וביעילות!

כדאי לדעת 2…בסיטימוב הובלות אנחנו מגדירים ומגבילים מראש את זמן השימוש במנוף לפי צרכי ההובלה, ובכך חוסכים אי אילו הפתעות בעלויות!

ניתן לקרוא בהרחבה על עלויות שימוש במנוף כאן

צפו באושרי, הבעלים של 'סיטימוב הובלות' מסביר כל מה שצריך לדעת על הובלה עם מנוף:

אחריות מלאה בכל הובלה!

התחייבות לעמידה בזמנים ללא פשרות!

שקיפות מלאה ותיאום ציפיות!

צוותים מנוסים ומקצועיים!

מחיר ידוע מראש - בלי הפתעות ובלי אותיות קטנות!

ייעוץ וליווי צמוד בכל תהליך המעבר!

קבלו הצעת מחיר מיידית

לקבלת הצעת מחיר מפורטת מלאו את הטופס

ממליצים עלינו

שירותינו

עשו לנו
בפייסבוק

לקבלת הצעת מחיר מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

פתח צ'אט
1
צריכים עזרה?
שלום 👋
איך אפשר לעזור לך?